بومرنگ
  • وبلاگ بومرنگ

تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی محصولات

  • Home
  • خدمات خرید و پرداخت
  • تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی محصولات
انتقال وجه آنلاین
انتقال وجه و روش‌های متنوع آن
سپتامبر 6, 2020
فاکتور خرید
چرا فاکتور خرید را نگه داریم؟ (از برنامه‌ریزی تا کش‌بک بومرنگ)
سپتامبر 26, 2020
نویسنده شقایق یزدچی on سپتامبر 6, 2020
دسته‌بندی
  • خدمات خرید و پرداخت
برچسب‌ها
  • تاثیر کرونا بر خرید آنلاین
  • تاثیر کرونا بر کسب و کارها
  • خرید ایننترنتی
تاثیر کرونا بر فروش آنلاین

شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسیاری بر روند زندگی ما داشته است. در این میان تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی محصولات، محسوس‌ترین آن‌هاست. خیلی از ما از بیرون رفتن خودداری می‌کنیم. از جمله دلایلی که باعث افزایش میزان خریدها به‌صورت آنلاین می‌شود را میتوان به‌صورت زیر نام برد:

  • رعایت قواعد قرنطینه
  • رعایت فاصله اجتماعی

شاید در ابتدا خرید اینترنتی تا حدی با نگرانی از کیفیت کالا همراه بود. اما اکنون با گذشت چندین ماه از این بیماری و بهینه‌سازی روند خرید اینترنتی تا حدی از نگرانی‌های ما کاسته شده است. اگر یه نگاه کوتاهی به گزارش‌های اخیر کنیم با نرخ افزایشی خرید اینترنتی مواجه خواهیم شد.

کرونا و کسب و کارهای سنتی

بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی با شیوع ویروس کرونا کم‌رنگ‌تر شده‌اند و جای خود را به کسب ‌وکارهایی دادند که بستر فروش آنلاین داشته‌اند. البته در این میان، بسیاری از این کسب‌ و کارهای سنتی برای نجات خود در تلاش هستند تا بستر آنلاین را برای فروش محصولات راه‌اندازی کنند.
این موضوع یکی از نتایج مثبت تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی است.

بیشتر بخوانید: پرداخت با کیو آر کد و مزایای این روش در دوران کرونا

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

با توجه به ظهور اینترنت در اکثر نقاط ایران، کسب ‌و کارهای زیادی به سمت فروش آنلاین محصولات روی آورده‌اند. البته هنوز هم مغازه ‌داران سنتی وجود دارند که از معاملات بر بستر اینترنت واهمه دارند.

با این وجود، فروشگاه‌های پوشاک تا سوپرمارکت‌ها با درک افزایش فروش محصولات در شبکه‌های اجتماعی، توانسته‌اند حتی در شرایط ویروس کرونا، نتایج مطلوب زیر را به دنبال داشته باشند:

  • تامین نیاز مشتریان
  • سر و سامان دادن به کسب‌ وکار خود

این که صاحبان کسب ‌وکار به ماهیت کاری خود تسلط کافی داشته باشند، نکته بسیار مهمی است. زیرا تبلیغات و نمایش هر دسته محصول در شبکه‌های اجتماعی متفاوت است و نیاز به جستجوی بازار در این حوزه را دارد.

اقدامات صاحبان کسب و کارها در دوران کرونا

ویروس کرونا هم به نوبه خود صاحبان کسب‌ وکار را به جای تشویق به مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید حضوری، به خرید آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌ها ترغیب می‌کند.
همچنین بسیاری از مشاغل با انتشار تصاویر و ویدئو از محصولات خود به همراه قیمت و همین طور با رعایت اصول بهداشتی، مشتریان را ترغیب به خرید آنلاین می‌کنند که می توان آن را نتیجه تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی دانست.

بیشتر بخوانید: با روش‌های مختلف انتقال پول آشنا شوید

مشکلات فروشگاه‌های اینترنتی

تا اینجا در مورد تاثیر ویروس کرونا بر فروش اینترنتی محصولات گفته شد. این تاثیر مثبت کماکان تا جایی ادامه میابد که صاحب کسب‌ وکار را با مشکلات کمبود نیروی کاری روبرو نکند.

با خانه‌نشینی برای رعایت قوانین قرنطینه، حجم مواد مصرفی و اکثرا بهداشتی افزایش یافته است. این تقاضای بالای خرید آنلاین، علاوه‌ بر نیاز به یک اپراتور دائمی برای سفارش‌گیری، بلکه به چند پیک برای ارسال محصولات نیز نیاز دارد. در این صورت شیوع ویروس کرونا فرصتی برای رونق مشاغل آنلاین بوده است.

اما با این وجود مشکلاتی را نیز در پی دارد. این موارد، یکی از مشکلات تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی است. مانند:

  • تعدد نیروی کار
  • گلایه مشتریان از ارسال محصول نادرست

اقدامات وزارت بهداشت در تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی

  • دید مثبت وزارت بهداشت به فروشگاه‌های آنلاین
  • ترغیب مردم به خرید آنلاین در تبلیغات محیطی و رسانه‌ای

اعتماد جمعی مردم و تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی

برگزاری رویدادهای سراسری برای معرفی کسب ‌وکارهای آنلاین که توانسته تا حد بسیاری موفق به‌نظر برسد، دلیلی برای جلب اعتماد جمعی مردم است. زیرا با لمس اینکه وزارت صنعت معرف آن‌هاست، افراد بیشتر به خرید آنلاین از این فروشگاه‌ها ترغیب می‌شوند.

به تصویر کشیدن فرایند خرید بدون نیاز به حضور در فروشگاه از جمله اقداماتی بود که افراد را به خرید آنلاین تشویق کرد. البته از طرفی دفتر توسعه تجارت الکترونیکی نیز می‌بایست با درک شرایط بحرانی حاکم بر سراسر دنیا، شرایط دریافت مجوزها و نماد اعتماد الکترونیک را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: مزایای پرداخت آنلاین با تلفن همراه

مزایا خرید اینترنتی در بحران کووید-19

خرید آنلاین یا اینترنتی نه تنها در بحران کرونا، بلکه در شرایط عادی نیز نسبت به خرید حضوری آسان‌تر و بی‌دغدغه‌تر به نظر می‌آید. این که تنها در چند دقیقه از نزدیک‌ترین سوپرمارکت نزدیک محلی زندگی خود، همه مایحتاج روزانه یا هفتگی خود را تهیه کنید، هزینه‌های جانبی شما را نیز کاهش می‌دهد که از دیگر نتایج تاثیر کرونا بر فروش اینترنتی است.

به طور کلی عدم نیاز به خروج از خانه یا محل کار در شرایط فعلی بیماری کرونا نیز شما را از بیماری دور نگه می‌دارد. پس با خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها برای سلامتی خانواده خودمان و دیگران تلاش کنیم.


شقایق یزدچی
شقایق یزدچی

مطالب مرتبط

مارس 13, 2021

کرونا و کش‌بک: تغییر عادت پرداخت مصرف‌کنندگان


مطالعه بیشتر
پرداخت رایگان قبض
فوریه 24, 2021

پرداخت رایگان قبض


مطالعه بیشتر
پرداخت با کیوآر کد
ژانویه 26, 2021

نحوه پرداخت با کد کیوآر در بومرنگ


مطالعه بیشتر

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پلیکیشن پرداخت بومرنگ
  • No translations available for this page